Saturday, March 11, 2017

Rumah Lelong KL | Faktor Yang Mempengaruhi Kenaikan Sesuatu Hartanah

Ramai orang yang suka beli hartanah di kawasan yang matang. Apa maksud kawasan yang matang ni?

Antara kematangan sesuatu kawasan adalah dengan adanya pelbagai kemudahan asas dan juga jaringan jalan raya serta pengangkutan awam yang lain seperti LRT @ Komuter.

Kemudahan asa yang saya maksudkan adalah seperti sekolah, klinik, balai polis, kedai runcit dan kedai makan serta lain-lain lagi.

Jaringan jalan raya yang banyak dan mudah untuk akses secara tidak langsung akan menaikkan value hartanah tersebut.

Teringat pada tahun 2012, admin selalu mencadangkan kepada pelanggan admin mengenai hartanah di sekitar Taman Putra Perdana, Puchong. Pada masa ni, rata-rata hartanah lelong di kawasan ini dilelong pada kadar 50% di bawah harga pasaran, dan yang bestnya orang ramai tak berminat akan lokasi ini disebabkan oleh jalan masuk dan keluar hanya ada satu sahaja iaitu melalui LDP puchong.

Tapi admin mendapat info bahawa ada jalan belakang yang akan dibuka beberapa tahun lagi, bahkan jalan tersebut telah siap tapi masih ditutup kepada kenderaan besar seperti kereta. hanya motor yang boleh akses dan menjadikan jarak ke Putrajaya dan Cyberjaya hanya 10minit sahaja

~3 tahun lepas, jalan ini  mula dibuka kepada kenderaan besar, secara automatik hartanah di kawasan ini mendapat sambutan hangat dari pekerja yang bekerja di Putrajaya dan Cyberjaya. Hartanah lelonh yang dulunya tidak dipandang kini mula mendapat sambutan hangat.

Admin pernah membeli lelong sebuah apartment kos sederhana pada harga bawah rm40k sahaja.

Kepada yang berminat untuk membeli rumah lelong, wassap admin di talian 0137575250 untuk admin tolong anda mendapatkan rumah lelong.


* Kami menyediakan perkhidmatan membida rumah lelong di sekitar KL, Selangor & Kelantan.

 * Sila whatsaap Nama penuh, No ic dan Unit yang hendak di bida ke 013.7575.250

 * Rumah Lelong KL | Rumah Lelong Selangor | Rumah Lelong Murah

No comments:

Post a Comment